Sunday, 26 June 2011

BERSIH TIDAK HARAM..KENAPA?

bersih memang x haram sebab maksud bersih menyucikan sesuatu dari kotoran atau najis..
ok2..x mo cite panjang2..sekarang
aku nak ajak korang bersih-bersih..
antaranya:

 
-bersihkan tingkap dari debu-debu supaya nasal cavity x rosak.

-bersih kan longkang supaya denggi x merebak.
-bersihkan badan supaya x bau busuk macam penagih dadah
-bersihkan Negara dari gejala rasuah kerana rasuah boleh menggadaikan apa saje.
 -bersihkan  halaman rumah supaya  xdelah orang Nampak umah kite tu macam tempat pelupusan sampah.
-bersihkan sarang2 mak nyah sebab aku benci sangat dah tengok mak nyah berbulu kaki lebat.
-bersihkan  kegiatan segelintir bisnes MLM y menipu..(aku cedok dari Hang Leo,sebab aku pun benci)
-bersihkan bus stop dari chewing gum yang melekat,xde lah aku g kerja ngan chewing gum di bontot..memalukan.
-bersihkan diri dari hadas besar terutamanya kepada yang baru "bermain" ngan suami atau isteri.
-bersihkan kepala anda dari kutu tapi bukan bermakna anda perlu botakkan kepala pastu dapat 1 juta.

conclusion:
bersihkan jiwa dan rohani agar korang berada di landasan yang betul….klu ada simpan dendam ke xpuas hati ke..jangan la nak gaduh2 je..duduk berbincang kerana  perbincangan adalah laluan terbaik untuk menyelesaikan setiap masalah..betul kan??

 

2 comments:

  1. bersihkan hati jiwa,jaga iman.. the most important ^___^

    ReplyDelete
  2. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete