Monday, 20 June 2011

MElentur burung bIAr dari telurNYA..

hai semua...
melentur burung=mendidik anak-anak
dari telurnya=dari kecil

semasa kecik,kanak2 ibarat telur,masih perlu dijaga dengan rapi agar tidak retak ataupun pecah secara mengejut..nanti lahir x cukup bulan plak...kan ada yang abnormal x pasal2..
sebab tu lah kena jaga elok2 kan...

bile mareka dah akil baligh..ibaratnya telurnyer telah menetas dengan sebaiknya selepas dieram oleh mak burung..so,telur pecah dengan sebaiknya..bukannya time akil baligh tu makin ramai pecahkan dara seperti pecahkan telur ayam..hehehhehe

bile anak burung kuar dari telur ibarat dia sedang bersedia berhadapan dengan dunia luar berbekal ilmu yang di beri oleh mak bapak ayam ..sudah pandai "makan luar"..

bile dah besar anak2 sudah bebas menentukan hala tuju mereka sendiri..so apabila time macam tu dah kurang efektif la klu mak bapak baru nak didik kan..so sebab tu lah timbulnya peribahasa ni...

masih belum terlmanbat utk aku ucapkan selamat hari bapak...secara khasnya kepada bapak aku ...dan tidak lupe jugak pada bapak2 ayam di malaysia..


ok.sekian...

2 comments:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete